Vacances 2010

Aquest setembre ha fet un any que no marxàvem de vacances i la veritat és que ens feien molta falta! Han estat 10 dies intensos i molt ben aprofitats. Hem viatjat en moto i visitat entre altres llocs: Saragossa, Vitoria, Salamanca i Segovia. En total 2.800 Km.

L'Expo de Saragossa

Aquest setembre ha fet un any que no marxàvem de vacances i la veritat és que ens feien molta falta! Han estat 10 dies intensos i molt ben aprofitats. Us explico el que hem fet:

Dia 1: casa - Saragossa (432 Km)

Sortim de casa a mig matí direcció Saragossa, per l'eix (C-25). Dinem passat Fraga, en un restaurant de la nacional i a mitja tarda arrivem a l'hotel iSleep de La Muela. El trajecte no es fa pesat, tot i les rectes que no s'acaben mai. Al vespre visitem la ciutat.

La nostra habitació de l'Hotel iSleepFont d'aigua de Saragossa

Dia 2: Saragossa - Vitoria (250 Km)

Per anar a Vitoria seguim la ruta 23 del llibre "España en Moto" Editorial Anaya Touring Club, us el recomano, hi ha molta informació útil, rutes detallades i recomanacions diverses (estat de les carreteres, millor època de l'any, on menjar i dormir, i altres coses a tenir en compte). Inclou un mapa 1:800.000.

Ens quedem a dinar a Laguardia, format per cases de pedra rehabilitades, conserva l'aparença de poble però està dedicat al turisme. Tot i això ens va agradar. A la tarda arribem a Vitoria i ens dona temps a fer una petita descoberta pel centre.

El poble de LaguardiaEl parc de "La Florida" a Vitoria

Dia 3: Vitoria

Vitoria és una ciutat que s'ha de visitar a peu, així doncs, deixem les motos ben aparcades i comencem a recórrer els carrers de la ciutat ajudant-nos d'un plànol turístic. La ciutat està envoltada de parcs i jardins (anella verda) i a l'interior també en trobem alguns com "El Prado" i "La Florida". A partir de mitja tarda, els carrers del casc antic prenen vida i els bars s'omplen de gent. L'ambient és molt agradable.

La "casa del cordón" a la part vellaPlaça de "La Virgen Blanca" vista des de la "Iglesia de San Miguel"

Dia 4: embassament d'Ullibarri

Hem demanat a l'oficina de turisme si hi ha alguna ruta interessant per fer per la zona i ens han donat 3 opcions:

- La cuna del vino (que va fins a Laguardia i ja ho hem vist)

- Entre embalses (ruta circular)

- Por los valles occidentales (Vitoria es troba al mig de la ruta)

Decidim agafar la segona opció "Entre embalses". Si seguim al peu de la lletra les indicacions de la ruta us asseguro que no trobem l'embassament. Anem preguntant fins que agafem la carretera correcta. Dinem al restaurant "GURE AMETSA JATETXEA" a Leintz Gatzaga, Salinas de Leniz (Gipuzkoa). És un restaurant sol al mig d'una carretera de curves, s'hi menja molt bé, no us deixeu enganyar per la decoració, cuiden molt els detalls i s'hi està molt bé. Després d'un bon dinar, anem a la vora de l'embassament d'Ullibarri a buscar una zona amb ombra i fer la digestió. Anant direcció a Marieta hi ha una zona amb prats i arbres, s'hi pot aparcar sense problemes hi ha molt bones vistes de l'embassament.

Embassament de Urrúnaga, al poble de LegutianoEmbassament d'Ulibarri

DIA 5: Vitoria - Salamanca (360 Km)

Fem aquest trajecte per la N1 i la E80, una gran línia recta, es tracta de carretera nacional, autovia, ... avorrida i sense interès.

Arribem a mitja tarda i comencem a visitar la ciutat, anem a la Plaça Major a buscar informació per decidir on anem l'endemà.

La plaça Major de SalamancaSalamanca està plagat de monuments i esglesies

DIA 6: Sierra de Francia

Aquesta vegada si que ens serveix el plànol turístic! Ens recomanen visitar la "Sierra de Francia" que es troba a uns 80 Km de Salamanca i a 75 Km de la frontera amb Portugal. És una excursió de tot el dia, començem visitant el punt més alt on hi ha el santuari de la Peña de Francia. Tot el trajecte d'anada és un seguit de carreteres llarguíssimes envoltades per prats amb alzines i bestiar pasturant. Quan vas agafant alçada trobes boscos d'alzines i roures més densos, amb sotabosc de falgueres. S'escurcen les rectes fins a arribar a ser un seguit de revolts enllaçats uns amb els altres. L'asfalt de l'últim tram de carretera no està en bon estat, i les baranes de protecció són escasses o molt baixes, cal anar amb compte! La vista és impressionant, es veu una gran plana per totes bandes, els pobles els identifiques ràpidament des del mirador, estàn indicats. També cal vigilar amb els animals salvatges, des de dalt el mirador varem veure voltors i quan començàvem a baixar van travessar la carretera unes cabres salvatges.

Continuem la nostra ruta cap a San Martín del Castañar, és un poble que encara es conserva com a poble, amb cases de pedra i fusta, la plaça major amb la gent a la fresca i una plaça de toros de pedra. Hi ha un restaurant a la mateixa plaça (de fet és l'únic lloc que vam trobar per dinar) "El Mesón de San Martín" si t'acabes el menú has de fer migdiada per fer-lo baixar, s'hi està molt bé.

A la tarda vam continuar per els pobles de "La Alberca" i "Miranda del Castañar" i al vespre ja érem a l'hotel.

Vistes des del cim de Peña de FranciaVenim d'allà daltMiranda del Castañar

DIA 7: Salamanca

Hem dedicat tot el dia a recórrer els carrers de Salamanca, que és una ciutat per perdre-s'hi. Carrers amples i ben arreglats, moltes zones per a vianants i moltíssims edificis i coses per visitar.

Un cop visitada la ciutat, crec que les cites obligades són: Pont romà (sobre el riu Tormes), Plaça Major, casa de "las conchas", façana de l'universitat (s'ha de buscar la granota!), catedral nova i vella i carrer major. Em deixo moltíssimes coses que s'han d'anar descobrint pel camí.

El Pont romà sobre el riu TormesFaçana de la universitatLa catedral

DIA 8:  Segovia

Deixem l'hotel de Salamanca i anem cap a Segovia, visitem la ciutat al matí i dinem allà mateix. Tenim temps de veure l'aqueducte romà, la catedral i l'alcazar, de fet la ciutat no dóna per gaire més.

Volíem fer la ruta 30 del llibre "España en Moto" però el temps no ens ho permet, comença a ploure amb ganes i fa vent. Anem directes cap a l'hotel de Tres Cantos.

L'aqüeducte de SegoviaLa catedral de SegoviaDetall de l'Alcazar de Segovia

DIA 9: Tres Cantos - Saragossa (329 Km)

El dia millora (almenys això semblava des de la finestra de l'habitació) i decidim fer un tros de la ruta que no es va fer el dia anterior. A mesura que anem guanyant alçada, els núvols es fan cada vegada més presents i quan arribem al "Puerto de la Morcuera, 1760m) i canviem de vessant de la muntanya la pluja i el vent ens fan girar pel mateix camí. Així és que a mig matí seguim l'itinerari previst direcció a Saragossa. A l'hora de dinar parem a Medinaceli i aprofitem per fer-hi una visita. A la tarda ja som a Saragossa i visitem el Pilar i els ponts sobre el riu Ebre.

Puerto de la MorcueraMedinaceli

DIA 10: Saragossa - casa (432 Km)

Aprofitem tot el matí per visitar la zona Expo Zaragoza 2008. Hi ha una gran extensió de parcs i jardins molt cuidats però els pavellons estan abandonats, només queda funcionant el telefèric (només caps de setmana) i l'aquari (obert cada dia). Es tracta de l'aquari de peixos de riu més gran d'Europa,  ens va agradar visitar-lo.

Vistes des del parc de l'ExpoPiranyes a l'aquariTornant cap a casa

En total hem fet uns 2.800 Km sense problemes ni avaries, el temps s'ha portat bé, molt millor del que esperàvem (vam necessitar més roba d'estiu de la que portàvem). En aquests 10 dies hem desconnectat molt, però ara ja comencem a pensar en la propera escapada.

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

Which is the best web hosting? Read my just host review and compare it with ipage. Find a reliable hosting provider.