Vacances a Tenerife

El novembre de 2011 vàrem fer una setmana de vacances a Tenerife, de fet no havíem estat a cap de les illes Canàries, però aquesta ens l'hem "patejat" casi tota, ja que segur que ens hem deixat alguna cosa. Per anomenar alguns dels lloc visitats: Cova volcànica, el Teide, Parc Natural d'Anaga, los Gigantes, el Jardí Botànic, i la majoria de ciutats importants.

El Teide

1r dia:

Arribem a l'aeroport de Tenerife Norte i anem a buscar el cotxe que ja teníem llogat. La veritat és que després de conèixer el lloc m'hauria agradat molt més recórrer l'illa amb una moto, preferiblement de mitja cilindrada, però amb l'equipatge que portàvem no hauria sigut possible. Això no ho dic per que hi hagués molt trànsit o per no poder aparcar enlloc, si no per les carreteres, el clima i el paisatge crec que hauríem disfrutat més. Per qui sigui motero, és una opció a pensar.

Arribem a l'hotel al migdia i dinem en un restaurant d'allà aprop. A la tarda passegem i descobrim Puerto de la Cruz. L'hotel està situat en una part alta de la ciutat i no em refereixo a una zona adinerada, si no que es troba a uns quants, forces metres sobre el nivell del mar. Després de baixar unes quantes, moltes escales arribem al passeig que hi ha a ran de mar. Primer trobem els "Lagos Martianez", un complex amb piscines, bar, restaurants i altres serveis a molts pocs metres de l'Oceà Atlàntic, que per cert, us explicaré més endavant.

A la galeria de fotosA la galeria de fotos

Per sopar tornem a pujar a on tenim l'hotel i triem un dels molts restaurants que hi ha per la zona.

2n dia:

Agafem l'autovia TF-5 i ens dirigim a Icod de los Vinos, famós pel seu Drago Mil·lenari, un arbre que apareixia als bitllets de les antigues pessetes. Però abans d'anar-hi tenim hora per visitar "La cueva del viento", la 5a cova volcànica més llarga del mon i la 1a cova laberíntica del mon. Aquestes coves es formen a partir d'alguna erupció volcànica, en un riu de lava es va solidificant la part exterior que està en contacte amb l'aire i per tant més fred, mentres a l'interior la lava molt líquida va circulant, si aquesta lava pot sortir per algun lloc queda el túnel vuit. Explicat molt ràpidament vindria a ser això. Després de la visita guiada, per cert molt recomanable, anem al centre d'Icod de los Vinos on dinem. En acabar fem un vol pel poble i fotografiem el Drago Mil·lenari.

Llengua de lavaInterior de la Cueva del VientoDetall del Drago Milenari

Només ens queda temps per arribar fins a Garachico, un poble costaner on hi ha unes piscines naturals. Aquestes piscines estan formades també per lava volcànica que es va solidificar al arribar al mar formant alguns racons on l'aigua queda estancada. No és l'únic lloc d'aquesta illa on podem trobar aquest tipus de piscines, més endavant en veurem algun altre.

Piscines naturals a GarachicoGarachico

3r dia:

Ens aixequem ven aviat per esmorzar i marxar cap al Parc Natural del Teide, tenim hora reservada per pujar al pic més alt d'Espanya. Doncs si, si voleu pujar al cim heu de demanar un permís on podreu triar data i hora per pujar-hi ja que només deixen passar a un cert nombre de persones per hora i dia. Aquest permís el podeu demanar per Internet i és gratuït. De fet, abans de tenir els bitllets d'avió, l'hotel i el cotxe reservats vàrem demanar aquest permís, després de triar entre les dates lliures vàrem comprar els bitllets d'avió i la resta.

Pel camí ens parem diverses vegades, el paisatge canvia a cada moment i no ens volem perdre res. Arribem al funicular que en puja fins a prop del cim. Allà tenim diverses rutes per fer, algunes de molt planes sense desnivell. Per pujar al cim (uns 3.719 metres) entreguem el permís i ens deixen passar. Molt a prop del cim, al costat del cràter, comença a costar degut als vapors de sofre que surten del terra. Passat aquest tros i ja finalment al cim les vistes són espectaculars, al cap d'uns 10 minuts comencem a baixar. Des de que hem passat per la barrera tenim una hora per pujar i baixar, en teoria.

A la galeria de fotosA la galeria de fotosA la galeria de fotos

Ja que hem pujat amb el funicular aprofitem per fer una altre ruta, aquesta amb molt poc desnivell, que ens porta fins al costat on hi ha el cràter de Pico Viejo, Al fons veiem l'illa de la Gomera.

Pico ViejoVista de la zona de Los Roques de Garcia

Baixem cap al cotxe i ens dirigim cap a la zona on hi ha "Los Roques de Garcia", que és molt aprop d'on érem, a uns 2 kilòmetres. Dinem al bar - restaurant i en acabar fem la ruta que dóna la volta a la zona. Si us agrada caminar no us la podeu perdre, mireu les fotos i sabreu el per que.

Vistes del TeideLlengua de lava

Continuem la ruta en cotxe fins al mirador "La Narices del Teide", per arribar-hi s'han de travessar unes llengües de lava d'una erupció molt recent. Com no podia ser d'una altre manera, els paisatges són espectaculars.

Pico Viejo i el TeideLa carretera que porta al mirador

Comença a fosquejar i tornem cap a l'hotel, fem enrere un tros del camí i agafem la TF-24 que ens porta fins a la Laguna. Passem pel costat de l'observatori astronòmic del Teide. Sens dubte el millor dia de les vacances, un lloc magnífic i espectacular. Per a qui li agradi fer fotos, que porti una tarja de memòria ben grossa i piles de recanvi.

4t dia:

Avui toca visitar el Nord-Est de l'illa. El nostre destí és el Parc Natural d'Anaga. Com he dins abans, en pocs quilòmetres el paisatge pot canviar radicalment: d'estar a nivell del mar a més de 3.000 metres d'alçada o d'una zona volcànica quasi desèrtica a frondosos boscos. Però primer agafem la TF-5 cap al Nord per anar a la Punta del Hidalgo, el poble més al nord de tota l'illa. Després fem un tros de camí enrere fins a Tejina, agafem la TF-13 i més tard la TF-12 fins a las Mercedes on hi ha una oficina d'atenció al turista. Per aquesta zona hi ha moltes rutes per fer a peu, algunes de molt llargues que duren tot el dia, nosaltres fem una volta d'unes 2 hores pel costat nord.

La Punta del HidalgoRuta pel Parc Natural d'Anaga

Després de la ruta, i amb molta gana, ens dirigim a San Andrés, un poble costaner on trobem la famosa platja "De las Teresitas". La única platja de l'illa de sorra blanca. Es veu que aquesta sorra la varen portar del desert del Sàhara amb vaixells i hi ha com un espigó que envolta la platja per que el mar no s'emporti aquesta sorra, per això l'aigua sempre està calmada. Després de dinar anem cap a la capital, Santa Cruz de Tenerife on passem la resta del dia. La veritat és que per ser la capital no em va agradar gaire, el fet és que no és gaire turístic.

De camí a San AndrésLa platja de las Teresitas

5e dia:

Aquest dia el dedicarem a fer la costa Est i el Sud. Agafem primer la TF-5 cap al nord i al arribar a Santa Cruz agafem la TF-1 que ens portarà cap al Sud. Parem primer a Candelaria, un poble costaner bastant petit però no per això menys maco. A la plaça Patrona de Canàries hi veureu diverses estàtues de la cultura Guanche.

La costa de CandelariaUna de les estatues que podem trobar-hi

Continuem el nostre camí fins a el Médano, lloc de peregrinatge per als amants d'esports nàutics: surf, windsurf, kitesurf i d'altres. Realment aquesta va ser la zona amb més vent de tot el dia, i suposo que sempre deu ser així. I com havia de ser, la muntanya que es veu al fons a la primera foto, és un volcà, petit i ran de mar, però volcà al cap i a la fi.

El MédanoEl Médano

Continuem més al Sud fins a la "Playa de las Américas", segurament la zona més turística de l'illa. De fet, de tots els llocs que hem estat de Tenerife, aquest ha sigut el més calorós. Dinem per la zona i fem un canvi, bastant radical de lloc, anem a la Laguna, al Nord de l'illa. Aquesta ciutat és Patrimoni de la Humanitat declarat per la UNESCO l'any 1999, hi ha una zona universitària i és coneguda pel gran nombre d'esglésies i edificacions dels segles XVI, XVII i XVIII.

Platja de las AmericasLa Laguna

6e dia:

Ens dirigim a l'extrem Oest de l'illa, concretament a la Punta del Teno on per variar hi ha unes vistes espectaculars, a destacar els penya-segats de "Los Gigantes". Peró des de Puerto de Santiago hi ha encara unes vistes millors, ens dirigim després cap allà passant per Santiago del Teide. I com és normal en aquesta illa hem de passar per una carretera de corbes que sembla que no s'acaba mai, però on et pararies cada dos per tres per admirar el paisatge. I quan sembla que ja no hi ha cap paisatge més maco que aquell, tres corbes després en descobreixes un altre encara millor. Llàstima que a les fotos no sempre es pot apreciar la magnitud de les coses.

La Punta del TenoDe camí a Los GigantesLos Gigantes

Fem una volta per Puerto de Santiago on hi dinem. també hem trobat platges de sorra negre i més piscines naturals. A la tarda tornem a pujar al Parc Nacional del Teide, aquest cop des del costat Oest per la TF-38. Ens parem sovint per no perdre detall dels diferents paisatges que anem trobant. Un d'ells, i que té forces visitants, és un que comparen amb un paisatge lunar. La veritat és que no he estat mai a la Lluna, però per les fotos que he vist trobo que el nom està molt ben escollit. Baixant ja pel costat Est de l'illa gaudim d'una posta de sol.

Vistes del TeidePaissate lunar al TeidePosta del sol amb el Teide de fons

7e dia:

Passem un matí de relax a "los lagos Martiánez", situat a Puerto de la Cruz i a pocs metres de l'Atlàntic. Des d'aquí també es pot veure el Teide. A la tarda anem a la Orotava, municipi a tocar de Puerto de la Cruz, entre altres coses hi trobem "La casa de los balcones". I més tard anem a "Playa Jardín" a Puerto de la Cruz i molt a prop del Loro Parque. Com diu el seu nom és una platja, de sorra negre, amb uns jardins.

Los lagos MartiánezLa casa de los balcones a la OrotavaPlaya Jardín

8e dia:

Aquest és l'últim dia. Com que l'avió surt al migdia, ens l'hem guardat per visitar el jardí botànic de Puerto de la Cruz, situat a uns 200 metres del nostre hotel, una de les poques vegades que no hem d'agafar el cotxe. Totes les espècies que hi trobem son tropicals i la majoria de la zona, per tant és molt representatiu del que podem trobar a Tenerife.

Jardí botànicJardí botànic

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

Which is the best web hosting? Read my just host review and compare it with ipage. Find a reliable hosting provider.